Friday 21 October 2011

Crazy, Stupid, Love (2011)

“Filem ini sangat awesome, Damn!”- Kentang

 Crazy, Stupid, Love (2011)


Genre: Romantic Comedy
Rating kentang: 8/10

Filem ni bermula apabila Emily minta cerai daripada suaminya, Cal selepas 25 tahun mereka berumahtangga. Emily minta cerai sebab mengalami krisis diri sendiri. Biasala pompuan selalu ade konflik diri sendiri, kadang-kadang nangis tak bersebab kan? Tapi yang peliknye kes konflik diri sendiri Emily ni, dia terlanjur dengan rakan sekerja dia, David Lindhagen lepas tu nak mintak cerai. Mungkin Emily ni betul-betul karut ataupun dia berpegang pada konsep lelaki yang baik untuk perempuan yang baik. Siapa tahu?



Yang menjadi mangsa dalam filem ni ialah suaminya, Cal. Cal ni dah la seorang innocent, jenis orang baik jadi bila isterinya minta cerai dia pun layankan aje dan tak marah-marah. Maybe dia respek keputusan isterinya. Dan disinilah bermulanya sebuah cerita bagaimana Cal handle situasi dia. Nak cerita pasal Cal ni pulak, dia kawin dengan isteri dia time umur dia 17 tahun dan bersama dengan isterinya selama 25 tahun yang seterusnya. Bukan tu je, malah pompuan yang pernah dia bersama sepanjang hayat dia cuma isteri dia sorang tu jela. Al-maklumla kawen muda dan setia.



Sekarang Cal dah single, jadi perjalanan baru bermula. Jadi bila kita nak memulakan perjalanan yang baru first skali kita cari sebanyak mungkin alternative yang ada. Sebabnya, kebanyakkan orang yang nak memulakan "fresh start" selalunya terikat dengan masa lampau yang mana menghadkan pemikiran kita. So, dalam situasi Cal ni kentang akan cuba senaraikan alternative yang Cal ada.

A) Cuba baik pulih hubungan dengan isterinya
B) Mulakan hidup baru dengan cari pasangan lain
C) Menjadi single dad yang berjaya. Huhu~
D) Buat A dan B serentak, tengok mane yang cam best sket then sebat
E) Bunuh diri. Lolz


*Ni senarai yang kentang boleh fikir, kalau korang ade idea lain boleh sumbangkan.


Jika Cal pilih A, macam loser la pulak, yela dahlah isteri mengaku curang. Agak-agak kalau ex-gf korang perangai camni korang nak balik tak?



Jika Cal pilih B, memang akan menghadapi masalah besar. Cal ni dahla first love dengan isteri dia, pastu setia, pastu 25 tahun bersama isteri dia. Jika nak dikaitkan dengan korang, kalau korang kapel dengan gf korang selama 4 tahun then break, agak-agak reti ke korang nak tackle pompuan? Hahaha.



Jika Cal pilih C, kentang rasa Cal bakal menghadapi konflik diri sendiri pulak. Yelah, orang dah biasa kawin ingat senang ke bila dah tak kawin. Susah woo. Hahaha. Jangan fikir bukan-bukan okey.



Jika Cal pilih D, kentang rasa perkara akan menjadi rumit sikit dan pilihan ni terus membuatkan Cal sudah berada dalam konflik diri sendiri. Sama macam isterinya tu.



Jika Cal pilih E, rasanya movie ni tak lamala, dalam 15 minit habis kot. Hahaha.



Jadi kentang rasa cukupla setakat ni kentang review, nanti cerita banyak-banyak buat spoil cerita pulak. Lagi pun cerita ni best, so sayang pulak nak cerita lebih-lebih. Cerita ni juga membuatkan kentang berada dalam konflik perasaan diri sendiri, kadang-kadang tak tahu kentang rasa sweet ke, lawak ke, sedih ke dan kadang-kadang kentang boleh rasakan semua perasaan ni dalam satu masa. Selain itu cerita ni memang penuh dengan surprise, korang takkan dapat bajet ape yang bakal berlaku dalam cerita ni if korang dapat bajet sila bagitahu kentang sebab kentang nak tabik spring kat korang. So, generally, filem ni memang awesome, damn!. Selamat menonton dan semoga terhibur.

No comments:

Post a Comment